Kdy jste naposledy letěli letadlem? Pokud jste někdy využili letecké přepravy, pamatujete se na její průběh? Vnímali jste za letu, jak se stroj odlepil od země, jak nabíral výšku, měnil náklon a směr letu a až dosáhl letové hladiny, zdálo se vám, že nehybně stojíte na nebesích? Subjektivní vnímání letu letadlem může být velice rozdílné, ovšem v tu chvíli byste si měli uvědomit, že letoun nevznikl jen tak, sám od sebe, že jej musel někdo navrhnout v konstrukční kanceláři, sestavit a uvést do provozu. Součástí draku letadla jsou ocelové nosníky, musí být velice pevné a zároveň lehké, musí odolávat neustálému náporu změn tlaku a teplot i mechanickému namáhání a to není jen tak.
Nemůžete zkrátka pro konstrukci trupu letadla navrhnout běžnou uhlíkovou ocel, z níž je postaveno lešení před vaším domem, zde jsou na pořadu dne jiné materiály – mnohem odolnější, houževnatější a pevnější. V leteckém průmyslu se často setkáváme s materiálem 1.7218. Jedná se o speciální legovanou ocel třídy 15, která je velice houževnatá a pevná a odolná vůči korozi. Počítá se s ní nejen v letectví, ale i v automobilovém průmyslu, v energetice či při výrově strojních součástí. Zhotovují se z ní například parní turbíny, tlakové nádoby, hnací a hnané hřídele či ozubená kola.
Budete-li znovu usedat do kabiny letadla, připnete si bezpečnostní pás a vašemu pohledu neunikne sličná stewardka, zaměstnejte svou mysl také informací, že někdo musel myslet na to, aby vsázka železné rudy a legujících prvků molybdenu, chromu, manganu či křemíku a obsah uhlíku přesně odpovídaly složení oceli, vedle níž se nyní nacházíte, a která má pomyslně svým způsobem v rukou i váš život.Kdyby pracovníci v hutnické výrobě špatně odváděli svou práci, byl by váš život v ohrožení a bylo by docela pravděpodobné, že se letoun za letu poškodí a zřítí. Letecký průmysl je jedním z důvodů, proč je tak důležité hutnictví železa prováděné profesionálními a zkušenými specialisty.